כל מה שרציתם לדעת על שילוח ביתן לחו"ל

שילוח ביתן תערוכה מחוץ לארץ

כל מה שלא ידעתם על שילוח ביתנים לחו"ל ולא היה לכם את מי לשאול. שילוח ביתן לחו"ל היא פעולה מורכבת ויקרה, שיש לקחתה בחשבון בשיקול האם להשתתף בתערוכה שמתקיימת בחו"ל או להסתפק בתערוכות שנערכות בארץ. ניתן לחלק את השיקולים ל-2 קטגוריות עיקריות:

  1. זמנים של השילוח, קבלת הביתן ובנייתו
  2. הוצאות כספיות: ביתן, לוגיסטיקה שילוח ובנייה, לינה וטיסות לעובדים, תשלומי מיסים וכו'

ראשית, יש לקחת בחשבון את זמן הגעת ארגז הביתן שלכם לתערוכה בחו"ל בהתחשב בזמני טיסות והפלגות, ובעצם להחליט האם לשלח את הביתן באמצעות הובלה אווירת או ימית, בהתחשב בזמנים ועלויות.

שילוח ימי- המשלוח עובר באמצעות ספינות בין מספר מדינות
שילוח אווירי- המשלוח מועבר באמצעות מטוס בין מדינה למדינה

קיים גם שילוח יבשתי לפיו המשלוח מועבר באמצעות רכבים כגון משאיות ועוד, אם כי שילוח זה אינו רלוונטי, בשל עלויותיו היקרות. כמו כן, שילוח אווירי יקר יותר משילוח ימי, כיוון שהמחיר לפי נפח על מטוס הוא יקר יותר מהמחיר לאותו נפח על גבי אונייה. אולם היתרון בהובלה אווירית הוא שהיא מהירה פי כמה. ולכן השאלה היא כמה זמן מראש נערכתם לתערוכה. גם לשיקול רכישת הביתן או השכרתו יש משקל בהחלטה האם לשלח באמצעות משלוח אווירי או משלוח ימי.

שיקול חשוב לא פחות הוא עניין מימון הקמת הביתן, האם לקחת ביתן מודולארי או בנוי ? ביתן מודולארי ברוב המקרים תוכלו לבנותו בעצמכם ללא תשלום נוסף על התקנתו, מה שכמעט ולא אפשרי בביתן בנוי מנוגר, שמצריך צוות הקמה על כל המשתמע מכך.

להחלטה זו מצטרפת עלות נוספת, מלבד התשלום עבור הטסת והלנת העובדים שלכם שיציגו בתערוכה, עליכם להחליט אם לקחת צוות הקמה שיבנה את הביתן ואז לשלם טיסות לינה ואש"ל גם עבורו. זכרו שכשמדובר בשילוח ביתן לחו"ל צריך לקחת בחשבון גם את הנקודות הבאות:

  • מיסים והוצאות כמו מכס.
  • היטלי דלק ובטחון, ודמי נמל
  • הוצאות ביטוח תכולת הארגז עם הביתן ובכלל ביטוח לחו"ל
  • הובלה יבשתית לתערוכה (משדה התעופה או מהנמל הימי)
  • פריקת המטען במחסן הקדמי של התערוכה
  • האם יש צורך במנוף, משאית עם רמפה או שמא מלגזה מספיקה
  • עלויות נוספות בהתאם למדינה בה מתקיימת התערוכה, כך לדוגמא בארה"ב בשונה מאירופה יש עלות עבור טיפול במטען ממחסן התערוכה ועד הציאה מהתערוכה וכו'

בכל אלה תוכלו להיעזר בחברת השילוח בה תבחרו לשלח את הביתן שלכם לחו"ל, להם יש את הניסיון והידע בהתאם למדינה בה מתקיימת התערוכה בה תציגו

מעוניינים לקרוא מאמרים נוספים? – לחצו כאן

נשמח לעמוד לרשותכם בטלפון 03-6420037 או במייל marketing@smart-light.net