האם עיצוב מתקן תצוגה לתערוכה, אכן שווה את ההשקעה לעסק קטן?

כעסק קטן ומתחיל, הקושי להוציא כספים על שיווק הוא גדול, לפי הסטטיסטיקה 80% מהעסקים הקטנים מכריזים על פשיטת רגל בשנים הראשונות של העסק. ההכנסות מגיעות בקצב נמוך ביחס להוצאות של עסק מתחיל ולכן כעסק קטן אנחנו תמיד משתדלים להיות אחראיים ולנהל את העסק בזהירות המרבית. 

אחת ההוצאות הגדולות של כל עסק היא על שיווק, מכירות וחשיפת העסק לקהל פוטנציאלי. הרי ברור לכולנו שללא לקוחות אף עסק לא יכול להתקיים. קיימות דרכים שונות להגיע ללקוחות הפוטנציאליים תחת המטרייה של שיווק העסק, כשאחת מהן היא תערוכה או כנס מקצועי בתחום העיסוק של החברה.

תערוכה מספקת את ההזדמנות לפגוש במקום אחד לקוחות פוטנציאלים ואנשי מקצוע בתחום עיסוקנו ואם זה המקום לראות ולהראות – חשוב ששם עסק קטן וחדש בתחומו יראה במיטבו, כדי שהתעשייה תיחשף אליו. 

בהרבה מקרים, בשל האחריות הכלכלית, בעת השתתפות בכנס, נעשית בחירה שגויה, לשכור ממארגני הכנס, את הביתן הבסיסי שמוצע למציגים, ברוב המקרים מדובר בביתני ה"סימא סיסטם" – מתקני תצוגה המורכבים מקירות לבנים, שמגיעים כשדרת ביתנים צמודים זה לזה ובלתי ניתנים להפרדה, בשל כדאיותם הכלכלית. מדובר בביתנים פשוטים, עם כותרת אחידה לכולם ובה שם המציג. שולחן סטנדטי ופשוט, שטיח בצבע זהה לכל שאר המציגים, כיסאות כתר פלסטיק ותאורת ספוטים. בביתני התצוגה הבסיסים הללו נעדרת הייחודיות של כל עסק. וגם אם ימותגו, עדיין הנראות היא בסיסית. כשמקבלים מהמארגנים ביתן סימא לא ניתן לשנות דבר בסיסי כמו צבע השטיח. לעיתים בעניין פעוט כמו צבע השטיח ניתן לתפוס את תשומת לבם של המבקרים בתערוכה, גם אם הביתן הוא קטן. 

בעל עסק קטן שמטרתו חדירה לשוק חדש, חייב לבלוט במתקן התצוגה בתערוכה בה החליט להשקיע את כספו, ואיזו חשיפה יכולה להיות לביתן סטנדרטי ?

עיצוב מתקן תצוגה לתערוכה, אם נעשה נכון, יכול להשפיע על כמות המבקרים בביתן. ולגרום לכך שגם עסק קטן וחדש ללא לקוחות יכנס לתודעה של המבקרים כעסק בעל שם, ולו רק בגלל הנראות שלו, ביחס לשאר מתקני התצוגה בתערוכה.

ואם במחיר ותקציב עסקינן , יוצא לעיתים באופן תמוה שדווקא הזול יוצא יקר. לעיתים מתקני תצוגה כגון ביתני טראס מודולאריים, שמגיעים בדרך כלל ממותגים עם גרפיקה, שטיח בצבע לבחירה, תאורה טובה, דלפק ממותג וכיסאות משודרגים – יוצא באותו מחיר ולעתים אפילו זול יותר… אבסורד ? ברור! ולכן כדאי לברר ולהגיע מוכנים. 

זכרו, מתקן תצוגה לתערוכה שאינו מעוצב, שאין בו את הצבעוניות שמושכת את העין, ואין בו את המסרים הרלוונטיים שימשכו את קהל הלקוחות הפוטנציאלי, יגרום לכך שאתם, כבעלי עסק חדש או קטן, לא תשיגו את מטרת השתתפותכם בתערוכה, ולא תשאירו את הרושם שרציתם להשאיר. תחשבו על עצמכם, על הפעם האחרונה שהגעתם כמבקרים לתערוכה, כנס או ועידה, לאילו ממתקני התצוגה נמשכו העיניים שלכם ? לאלו שנראו זהים זה לזה ? או לזה שבלט מהאחרים ? אפילו צבע שטיח, שזה הדבר הבסיסי ביותר, שבביתני הבסיס, לא ניתן לשינוי, יכול ליצור בולטות.

ברגע שאתם משקיעים מחשבה במתקני תצוגה שמבליטים את הייחודיות שלכם בתערוכה, אתם משיגים את מטרת התערוכה, נכנסים לתודעה של מבקרי התערוכה ומשיגים את מטרת השתתפותכם. לייעוץ ללא עלות התקשרו אלינו 03-6420037