10 צעדים לקבלת תוצאות בתערוכה הבאה

האם גם אתה סבור שהשתתפות בתערוכה אינה כדאית כלכלית בשל כך שכל העולם נעשה לקהילה וירטואלית וגלובלית המתבססת על רשתות חברתיות? דע כי זו טעות קשה: דווקא בעידן הגלובלי, בו כל העולם נעשה מקשה אחת – קיומן של תערוכות והצגה בהן חשובות יותר מכל. על מנת שהתצוגה תהפוך למוצלחת חשוב לעקוב אחר מקבץ הטיפים הבא אשר יסייע לך להפוך כל תצוגת תכלית למוצלחת וכדאית מבחינה כלכלית:

  1. בהשתתפות בתערוכה, חקור מיהו קהל היעד של התערוכה
    חייב לוודא שקהלה יעד של התערוכה הוא אכן קהל המטרה שמתאים לכם כעסק, גנעשות לא מעט טעויות והחלטות שגויות על ידי בעלי עסקים שמשתתפים בתערוכות ולא מבינים מדוע הם אינם קיבלו לידים רלוונטים. לדוגמה: אדם אשר למד והשכיל במקצועות התכנות ויש לו בית עסק של מתכנתים המפתחים אפליקציות בתלת ממד עבור משחקי מחשב בלבד, אך התערוכה עוסקת בפיתוחים בתחום בדיקת התוכנה: גיליונות נתונים ותכניות העוסקות בשאילתות. על אף שזו משימה פשוטה יותר לתכנות, היא אינה עוסקת בתחומך המקצועי ואין סיכוי רב לאינטרקציה עם קהל יעד רלוונטי לתחום עיסוקך.
  2. בהשתתפות בתערוכה כדאי להיות חלק ממערך הדוברים או המרצים בתערוכה
    כשאתם מחליטים להציג בכנס, כחלק מהחסות לאירוע, אתם יכלים להיות חלק ממערך הדוברים. המהלך יאפשר לך לבטא רעיונות חדשים בתחום ולשתפם עם אחרים ובכך למשוך לקוחות לביתן שלכם , להתעניין ספציפית בפעילותכם שנודעה ברבים לחיוב בעקבות ההרצאה. אם אין אפשרות כזו כדאי אולי לקיים אירוע קטן ללקוחות החברה או אולי פרזנטציה של החברה , אודות החברה או עבור השקת מוצר חדש, במהלך התערוכה , בחדר סמוך לשטח התצוגה, ואם הביתן גדול אז בביתן עצמו.
  3. לדאוג לקבל מהמארגנים רשימה של הנרשמים לתערוכה
    חשוב לנהל משא ומתן עם מארגני התערוכה, בעת הרישום לאירוע ולהשיג רשימה של הנרשמים אליה- מציגים ולקוחות שהביעו עניין להגיע לתערוכה. המידע יסייע בידכם להבין מי המתחרים שלכם בתערוכה ומיהם הלקוחות הפוטנציאלים או הקיימים שיבקרו בתערוכה , ועם המידע החשוב הזה לחדד את המסר השיווקי בעת עיצוב הביתן.
  4. להזמין לקוחות קיימים לתערוכה , בה אתם משתתפים ובפרט לביתן שלכם
    על אנשי המכירות בחברה שלכם לתקשר עם לקוחות החברה, אפשר דרך רשתות חברתיות או דרך ניוזלטר, אם קיים,  ולהתריע בפניהם על קיום התערוכה לפחות 2-3 שבועות מראש. מומלץ לשלוח להם כרטיסי כניסה לתערוכה, ואפילו להציע להם מתנות אם יגיעו לבקר בביתן. כך תוכלו להבטיח שיבקרו בביתן שלכם מבקרים רלוונטיים. תערוכה היא הזדמנות נהדרת להיפגש עם לקוחות וגם קולגות לשיחה חברית שחשובה לא פחות מזו המקצועית. הרי בסופו של דבר אנחנו עובדים עם אנשים והקשר האנושי הוא הדבק שמשאיר את האנשים בחברה ואת הלקוחות שלכם אצלכם.
  5. יש לדרוש ביצועים חדים מצוות המכירות בביתן בהשתתפות בתערוכה
    אנשי המכירות שמיניתם למכור  בביתן או לחילופין הציג את שירותי החברה, חייבים להציג בתערוכה באופן איכותי ומוכר: לבוש אחיד שמבדיל אותם מיתר הקהל, הישענות על ססמאות מכירה הקשורות להתנהלות הדרג השיווקי מחד ולמוצר שברצונכם לקדם מאידך. עליהם להיות ייצוגיים ורהוטים.
  6. בקשו ממארגני התערוכה סורק תגים או המלצה על חברה שמתעסקת בנ"ל
    כדאי לדאוג לסורק תגים בביתן שלכם, ולהכין מראש טבלה עם הערות אשר יעזרו לכם להגדיר כל תג שעבר סריקה, זה אמנם לא חובה אבל יכול להועיל בתהליך איסוף הלידים בתערוכה או בכנס בו אתם מציגים.
  7. GIVE AWAY חלוקת מתנות וביצוע הגרלות
    גם אם אין ידכם משגת בגימיקים מושקעים גם GIVE AWAY כמו עט , הבנאלי ביותר, עושים את העבודה. ואם יש באפשרותכם הכלכלית, כדאי להגריל מוצרים שנחשבים יוקרתיים. צעדים אלו ימשכו לביתן שלכם קהל רב ויצור בולטות גבוה יותר לביתן שלכם.
  8. רשמו ב CRM את כל האינטרקציות (לידים) שלכם
    עליכם לרשום כל שיחה או מגע עם לקוח פוטנציאלי שהתקיימה בביתן: קונים, מתעניינים, מתייעצים וכו', לא לוותר לעצמכם ולרשום רק את האנשים הנחמדים או אלו שהביעו רצינות יתר, אלא ממש את כולם. כמו כן, הדבר שלקוחות שונאים יותר מכל הוא לאלץ אותם לחזור על תכנים שהם אמרו כבר בתערוכה. רישום מדויק של כל הפונים אליכם, כולל מה שהם אמרו, יאפשר לכם להמשיך איתם בשיחה מאותו מקום שהיא הופסקה בתערוכה, וכך לתת ללקוח הפוטנציאלי את אותה תחושה של עקביות וחשיבות.
  9. השגתם את רשימת כל המבקרים בכנס ? שלח להם דוא"ל לאחריה!
    שליחת מיילים לכל המשתתפים והמבקרים בתערוכה, גם אלו שלא ביקרו בביתן שלכם. לקונים או המצטרפים לשירות. הפניה יכולה להיות"תודה שהצטרפת אלינו". ולאלו שלא קנו, או שלא הספקתם לשוחח אתם אפשר ליצור פניה כגון "מצטערים שהחמצנו אתכם" או כל דרך אחרת. מה שחשוב זה לדאוג לחשיפה של המותג או החברה שלכם גם לאחר שהתערוכה הסתיימה.
  10. זמנו פגישת עובדים לאחר התערוכה
    בפגישה, העריכו ביניכם לבין עצמכם האם התערוכה שהשתתפתם בה הייתה מועילה, מוצלחת וכדאית מבחינה כלכלית. זהו תחומים בהם הצטיינתם לעומת תחומים שיש לשפרם וודאו שהצוות מטפל בכל הלידים שאספתם בתערוכה, כי אחרי הכול יש לוודא שמטרות התערוכה אכן הושגו.

אנחנו מאחלים לכם בהצלחה בתערוכה, וזכרו אם מגדירים מטרות – משיגים אותן!

רוצים לקבל יותר תוצאות ? צרו קשר ! נציגנו ישמחו לסייע 073-7579017

מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק