כיצד לטפל בלידים הנאספים לאחר הצגת ביתן בתערוכה

זהו, התערוכה הסתיימה! אך למרות הרצון העז לחזור לשגרה, עתה מתחיל השלב החשוב ביותר לשמו הוחלט מלכתחילה להשתתף ולהציג ביתן בתערוכה – איסוף לידים וטיפול בהם! במהלך התערוכה המבקרים משאירים כרטיסי ביקור, או מתעניינים בנושאים ספציפיים. במהלך התערוכה לא ניתן להאריך בדיבור, ולכן אנו מחליפים פרטים ו\או כרטיסי ביקור, במטרה להעמיק את נושאי השיחה בתום התערוכה. רק טיפול נכון בלידים שנאספו בתערוכה יוציא את המקסימום ממטרות התערוכה.

אם כך, כיצד יש "לטפל" בלידים שנאספו לאחר הצגת ביתן בתערוכה?

  1. ראשית, נחלק את הלידים לפי חשיבותם ודרך הטיפול בכל אחד מהם בהתאם לחשיבותו. לקוח פוטנציאלי שהתעניין בעת התערוכה במוצר או שירות מסוים נחשב כ"ליד חזק". ליד חזק, יטופל באמצעות שיחת טלפון אישית מיד בתום התערוכה. לעומתו, ליד שנחשב חלש, יטופל באמצעות מייל אישי או כללי בהתאם לרלוונטיות.
    טיפ שלנו – להגדיל לעשות ולהכין מראש טופס עם שאלות רלוונטיות שמטרתם לסווג את הלידים לחזקים וחלשים, וכך להקל את העבודה בקטלוג הלידים
  2. לפני התערוכה או בסופה, יש להכין את נוסח המייל שישלח למבקרים בתערוכה על מנת ליישר קו. המלצה שלנו – מעבר לנוסח הקבוע, חשוב ואף רצוי להשתמש בפניה אישית וכך לתת לכל לקוח את התחושה שהוא מיוחד. זה תמיד עובד טוב, אם כי דורש מאמץ רב יותר.
  3. אם יש לכם מערכת CRM, מומלץ להזין את הלידים שנאספו בתערוכה במערכת מיד לאחר התערוכה כאשר המידע עוד טרי ואנשי המכירות שאספו את הלידים זוכרים את האדם עימו שוחחו במהלך התערוכה. אם אין מערכת CRM מומלץ לנהל את אוץו רשימה באקסל ולדאוג לעבור עליה גם בהמשך.
  4. רצוי להוסיף לצד כל ליד משהו אישי שזוכרים מאותו אדם, תמיד קל יותר לפנות לאדם כשיש ביניכם מכנה משותף או לסכם בשורה אחת לגבי כל מתעניין האם הוא חתר לפגישה, ביקש הדגמה או כל מידע אחר שיעזור לנו להיזכר בלקוח.
  5. חשוב ביותר לעקוב אחרי הלידים שטופלו על ידי אנשי המכירות ולהבין אילו מהלידים הבשילו לכדי עסקה. מעקב זה יעזור למקד בהמשך את מאמצי השיווק באופן יעיל יותר.

לסיכום' יש להבין שתשומת לב, השקעה בכל הפרטים הקטנים, מעקב, סדר וניהול עבודה מקצועי, (משלב הכנת התערוכה ועד תקופה ארוכה מתום התערוכה), הם אלו שיובילו את השתתפות הלקוחות בתערוכה למקום של מינוף עסקי ועל כן יש להשקיע רבות בכול שלב ושלב, כי השקעה בלקוח היא השקעה בהכנסות עתידיות.

מעוניינים לקרוא מאמרים נוספים – לחצו כאן

נשמח לעמוד לרשותכם בטלפון 03-6420037 או במייל marketing@smart-light.net