עיצוב דוכן לתערוכה בכנס – פרסומת לכל דבר

הדרך בה תבנה את הדוכן לתערוכה שלך היא האופן בו יתפסו אותך ציבור המתעניינים. לא מעט פעמים, פונים מציגים שונים לאנשי מקצוע כמו יועצים ולא מבינים מדוע הלקוחות לא הגיעו. לעתים, סוברים עוסקים מסוימים בתחומים חד ערכיים (בהם יש רק תשובה אחת נכונה)  – שהלקוחות לא הגיעו משום שרמת הביצוע לא הייתה טובה. אין הדבר נכון. רוב המתעניינים כלל לא יודעים להעריך זאת, וגם אלה שכן (נניח, כאשר מדובר בכנס מקצועי) לא באמת תופסים את המסר כפי שאתם תופסים אותו. הם בכלל לא יודעים שהם צריכים "להתלהב" מכך כפי שאתם נלהבים כשאתם מצליחים. המצליחנים הם אלה שקודם כל דאגו לשווק וליחצ"ן את עצמם בהתאמת המסר לנמען ודרך הבעת נוכחות, ולא אלה שרק מספרים על עצמם. תיקחו פרסומות לדוגמא, לאלו פרסומת יותר התחברתם, לזו שהמותג האדיר את עצמו ? או לפרסומת שדיברה על התועלת שאתם תקבלו מהמוצר ?

פרסומת טובה מתאימה את המסר לקהל הצופים, וכך גם בביתן תצוגה בתערוכה, מי קהל היעד של התערוכה? האם אפיינתם אותו ? אתם יודעים מדוע החליטו להגיע לתערוכה ? האם הבנתם מה התועלת של הלקוח הפוטנציאלי להשתמש בשירות שאתם מספקים ? אם אתם יודעים למה הלקוחות ירצו להשתמש דווקא במוצר או בשירות שאתם מציגים בתערוכה, תספרו להם על כך במסרים בביתן שלכם.

עיצוב דוכן לתערוכה – כשאתם מכינים פרסומת, כוונו לקהל שלכם

כשאנו אומרים שעליכם לכוון לקהל שלכם, הכוונה היא שעליכם להבין מי צפוי להגיע לתערוכה בה הדוכן שלכם יעמוד, מהם קווי האופי של המוזמנים, ועל פי כך – מה ירשים אותם ויגרום להם לחשוב שאתם הבחירה הנכונה לעסקה הבאה. אם מדובר בתערוכה שהיא במסגרת יום פתוח, בו מי שניצב מולכם הם אנשים שמתחתיכם בסולם ההיררכיה במשק: תלמידים פוטנציאלים או מועמדים לעבודה וכד', הפרסומת על הדוכן צריכה להיות שונה לגמרי מפרסומת המכוונת לתערוכה בה הקהל שווה לכם בהיררכיה, והוא קהל מומחים בעל ידע שווה או גבוה משלכם.

דבר אחד משותף לשני המקרים: הרצון שלכם להדהים את מי שמולכם, ולא רק לגרום לו לחשוב שאתם ממוצעים. ניקח, למשל, תערוכה שעיסוקהּ הוא מוזיקה. אם אתם מציגים ביום פתוח, מול תלמידים פוטנציאליים, מאד כדאי שתכנים שייתלו על הדוכן לתערוכה או הקלטות שיושמעו יכילו רצועות וירטואוזיות מבחינה טכנית, שיגרמו לקהל לרצות להגיע לכך. דרך שנייה היא להבטיח לקהל משהו אטרקטיבי, כמו למשל "לדעת להלחין ביעילות רצועות חדשות". לעומת זאת, כאשר מדובר בכנס של מוזיקאים מומחים, הפרסומת בדוכן צריכה להיות שונה לגמרי, ולהתבסס למשל על מתודות ליווי חדשות של כלי נגינה את הזמרים וכלי הסולו, או על טכניקות הוראה חדשות ופורצות דרך בתחום הספציפי שלכם.

 השתדלו להעניק ידע שיגרום לקהל המבקרים בתערוכה סקרנות ורצון להקשיב למה שיש לכם להגיד

המסר המרכזי בביתן  צריך לעסוק בנושא שיהווה אטרקציה למבקר, ולא מידע ידוע ולא מעניין. אם נחזור שוב להבדלה שעשינו בפסקה הראשונה  בין כנסים של מומחים מול תלמידים ועובדים לבין כנסים שאתם כמומחים מציגים למומחים אחרים, בכנס מהסוג הראשון אתם צריכים לתת משפטים שיכילו 0 ידע תאורתי או מקצועי או תחום העיסוק, ויתבסס ברובו על הבטחות או חלקי הבטחות ("אם תדגלו בשיטה X יגבר הסיכוי שתהפכו ל- Y"). בכנסים של מומחים אחרים, פשוט שתפו את הקהל בידע נדיר בתחום, אשר ידוע לכם כי הוא נחשב נדיר גם בקרב אותם מומחים. זכרו אם גרמתם לקבל המבקרים בתערוכה להתעניין ולהיכנס לשמוע ולבחון מה אתם מציעים או מציגים בביתן שלכם, אותם לקוחות גם יזכרו אתכם לטובה בתוך החברה שחידשה שלהם, דבר שהם  לא ידעו לפני. הרעיון הוא לבלוט מעל כולם. להשיג את תשומת לבם של הלקוחות הפוטנציאלים.

יש לכם דוכן ? מציגים בתערוכה ורוצים להבין מה צריך לעשות כדי לפרסם את העסק שלכם בצורה המיטבית בתערוכה ?

צרו קשר ונשמח לסייע 073-7579017