החכמה בעיצוב ביתן לתערוכה בגירוי חמשת החושים

בעיצוב ביתן לתערוכה יש לקחת בחשבון שכאשר מדובר על עיצוב ביתנים לתערוכות, בעצם מדובר על הזדמנות נפלאה להגיע אל מגוון רב של לקוחות באופן ייחודי שלא מתאפשר ע"י טקסטים שיווקיים, וזאת כיון שתערוכה הינה הזדמנות להפעיל את מירב החושים באופן יצירתי וחכם – כמובן כל עוד יודעים כיצד למנף את סל ההזדמנויות שהתערוכה מציעה.

עיצוב ביתן לתערוכה – הזדמנות להעביר מסרים דרך חמשת החושים

השתתפות בתערוכה מהווה הזדמנות לפרוט על כל החושים ויותר מכך, מדובר על הזדמנות להעביר מסרים שיווקיים באופן עקיף ומתון, מבלי שהלקוח ירגיש מותקף. ראשית כל, מדובר על שימוש מושכל בחוש הראייה שעובד שעות נוספות- במיוחד אם מעצבים בחוכמה ופונים להשתמש עם צבעים קונטרסטיים, אם בוחרים במיצגים בולטים במיוחד שמושכים את תשומת הלב ואם מקפידים על קומפוזיציה מרתקת שקשורה אל אופי התערוכה.

לאחר שחוש הראייה טופל, יש לעבור לנצל את חוש השמיעה. פה חשוב לשמור על מינון נכון שלא מעיק על הלקוח. ניתן להשתמש בג'ינגלים מוכרים שמייצגים את החברה, או במוזיקת רקע שתואמת את יצירת האווירה הרצויה.

חוש המישוש – במקרה של הצגה בתערוכה, יש להשמיט את שלט ה"נא לא לגעת" וליצור תחושה שמזמינה כן לגעת. מחקרים מראים שלקוח שהביתן שלו הצליח למשוך לקוחות והתגובה עוררה את חוש הסקרנות עד לידי הושטת יד ונגיעה, הרי שהוא משול ללקוח שכבר ביצע חצי רכישה, ומכאן שעל צוות המכירות להמשיך בעבודה.

חוש הטעם – גם אם המוצר אותו מבקשים למכור כלל אינו קשור לתחום האוכל, יש לזכור שאנשים רוכשים עם העיניים והבטן, ועל כן מספיק להעמיד עמדת קפה ועוגיות, או להשתמש בחוש הטעם באופן יותר יצירתי- כגון שילוב בין עוגיות מזל שמכילות מסר סמוי של בית העסק או כל רעיון אחר שיגרום למבקרים בתערוכה להגיע אליכם לביתן ובכך ליצור בולטות, הרי בתערוכות המבקרים נוטים ללכת למקומות בהם יש התקהלות כלשהי.

בעצם נגענו ב-4 חושים מלבד חוש הריח, בו השכילו להשתמש בתערוכת קאזה לפני מספר שנים, שהתרכזה בחמשת החושים. מארגני התערוכה הפיצו ריח בחלל התצוגה שכל המבקרים בתערוכה דיברו עליו. ואילו בתערוכת ישראפוד, תערוכה בתחום המזון, מציגים שהשכילו להביא תנור אפיה לתערוכה, גרמו למבקרים ללכת בעקבות הריח עד לביתן שלהם.

לסיכום, יש לזכור שהתחרות רבה והכנס מכיל  לא רק את הביתן שלכם, אלא מגוון דוכנים של מתחרים, כאשר יש לנצח עם נתונים קיימים וכמובן לעמוד מול מגוון מתחרים עקיפים שנמצאים מכול עבר. על כן , רגע לקראת האריזה של היום הגדול, יש לעצור ולעבור על החושים ולוודא האם בעת עיצוב הביתן דאגנו להשתמש בחמשת החושים ?.

נשמח לעמוד לרשותכם בטלפון 073-7579017 ולהציע לכם את הפתרון המותאם עבורכם